Tips för friskt hår!

När jag satt hos frisören idag så kom jag på att jag kunde skriva ett inlägg om vad jag gör med mitt hår för att hålla det så friskt och fint som möjligt. Ni kanske kan kommentera vad ni brukar göra med ert hår? Eller varför inte ta ett av mina tips? ;)
1. Undvik hårfönen - Jag förstår att du måste föna håret om du duschar på morgonen innan skolan och en kvart innan du ska gå så är det fortfarande dygnsurt. Men om du duschar på eftermiddagen/kvällen och inte ska någonstans så undvik att föna håret. Låt det lufttorka istället! Jag fönar mitt hår max 1 gång på två månader ungefär, och det hjälper :)
2. Platta/locka det inte så mycket - Jag förstår att detta också kan vara svårt, men jag har slutat att platta/locka mitt hår och nu gör jag det nästan aldrig om jag inte vill känna mig lite extra fin, men knappt då gör jag det. Jag plattar/lockar håret max 1 gång i månaden och då använder jag värmeskydd också.
3. Hårkontroll - En jättebra produkt om du tappar mycket hår eller har tunt hår. Jag tog dom förut (ska börja ta dom igen) för jag tappade så mycket hår och hade så tunt hår, och efter ett tag så märkte jag verkligen skillnad! Jag tappade inte lika mycket hår och det blev tjockare och såg friskare ut.
4. Gör inpackningar - Jag försöker göra inpackningar minst 3 gånger i veckan och medan jag har i inpackningen så brukar jag tvåla in mig och raka benen eller så.
Drömhåret

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0