Lucia

Idag har vi Lucia i skolan. Anledningen till att vi har det idag och inte på måndag är att 6:orna åker till Falun (ett "internat" som man bor på i 5 dagar och har vissa ämnen som vi inte har i skolan) och det är många 6:or som är med i kören som ska ha Luciatåget so that's why. Lucia är en av mina favorit högtider. Jag älskar alla ljus, sången, stämningen, allt helt enkelt! Hade hoppats på att få vara Lucia i år i våran skolan faktiskt hehe, men det kan inte alltid bli som man vill och jag är glad att jag får titta på!

Jag var med i Luciatåget förra året, fick ta en del skit för det för att det tydligen var "töntigt" eller nåpot åt det hållet? ;) Haha, shit asså! Det var skitkul och jag ska vara med i Luciatåget i min kör på lördag, det kommer bli så himla fint! Så med detta inlägg säger jag väl Glad Lucia till er alla! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0