Serier

Jag tänkte ta och tipsa er om lite serier, vad sägs om det? Älskar själv att följa serier. Vissa hatar det, men jag älskar det. Man har liksom något att se fram emot om man sitter och pluggar så kan man tänka "Men jag unnar mig ett avsnitt av Gossip Girl ikväll" och det är så himla mysigt att krypa ner i sängen och slå på en serie. Jag som inte kan ligga stilla så länge heller tycker att avsnitten är perfekta som är 40-45 min långa. Så, då börjar vi.
1. One Tree Hill.
Jag älskar den serien. Började kolla på den för lite mer än ett år sen men har inte ens kollat klart. Ligger på säsong 7 tror jag. Men det handlar iaf om Lucas och Nathan Scott som är halvbrorsor men dom ogillar varandra väldigt mycket. Nathan tror att Lucas försöker sno hans plats i basketlaget och hans flickvän Peyton Sawyer. Peyton har även en bästavän som heter Brooke Davis och Brooke får upp ögonen för Lucas. Sen så finns även Lucas bästavän Hailey som börjar hjälpa Nathan med läxorna, men det utvecklas något mer mellan dom...
Denna serien är värd att se på för det händer saker hela tiden.
2. Glee
Ja, vad kan man säga? Om du älskar sång, dans, kärlek och drama så är detta serien för dig. Det handlar om ett gäng ungdomar som går på McKinley High som går med i skolans Glee klubb (sång klubb typ). Det uppstår en massa drama, kärlek och väldigt starka band mellan ungdomarna och i serien så tar dom upp homosexualitet, etnicitet och påpekar hur viktigt det är att vara sig själv till 100%. Även i denna serie händer det saker hela tiden.
3. Gossip Girl
Gossip Girl handlar om Serena van der Woodsen och Blair Waldorf som är bästa vänner. Dom bor på Upper East Side i Manhattan och är födda i rikemans familjer. Dom lever livet alla drömmer om att leva och det finns även en hel del snygga killar med i serien så som Nathaniel Archibald, Chuck Bass och Dan Humpfrey. "Gossip Girl" är då en blogg där man kan skicka in tips på saker som folk gör och oftast står det om dessa personer i denna blogg och deras misstag. Även denna serie handlar mycket om drama, kärlek och vänskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0